annonse

NYHETER Norge Redaksjonen

7 millioner til løk-bønder

Regjeringen foreslår å sette av sju millioner kroner til kompensasjon for løkprodusenter som ikke får solgt varer på grunn av nye grenseverdier for kadmium.

Stortinget vedtok i mars at bøndene skal få dekket 95 prosent av tapet ved for høye kadmiumnivåer, mens regjeringen opprinnelig foreslo 70 prosent.

Det kommer fram i forslaget til revidert nasjonalbudsjett.
7 millioner til løk-bønder
Foto: KI generert
← Se hele nyhetsloggen
annonse